Ekonomi

Her 10 kişiden 7’si taze meyve ve sebzelerin pazarlarda olduğunu düşünüyor

Pazar tezgahlarından online sipariş verilmesini sağlayan taşınabilir uygulama Pazardan, 2022 Kullanıcı Davranış Araştırması’nı yayımladı. Araştırmaya göre, her 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin semt pazarlarında bulunduğunu düşünürken, yüzde 71’i ise sırf hazır besin eserlerini değil, semt pazarlarındaki meyve ve zerzevat alışverişlerini de çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.

Pandeminin akabinde giderek yaygınlaşan sağlıklı ömür trendi, tüketicileri besin alışverişlerinde taze zerzevat ve meyveye yönlendiriyor. Geliştirdiği uygulamayla birlikte pazar tezgahlarındaki taze eserleri alarak direkt tüketiciye teslim eden Pazardan ise geçtiğimiz günlerde yayınladığı ve İstanbul’da 200 kadın tüketiciyle gerçekleştirdiği 2022 Tutum ve Davranış Araştırması’nda tüketicilerin besin alışverişlerindeki değişen alışkanlıklarına ve tercih kriterlerine ışık tutuyor. Farklı yaş, meslek ve eğitim kümelerinden şahısların katıldığı araştırmada tüketicilerin alışverişlerini en çok nerelerden yaptıkları ve çevrimiçi alışveriş kanallarına ait görüşleri de ele alınırken, buradan yola çıkarak meyve ve zerzevat alışverişlerinde gelecek periyotta benimsenebilecek davranış modellerinin de izi sürülüyor.

HER 10 ŞAHISTAN 7’Sİ EN TAZE MEYVE VE SEBZELERİN SEMT PAZARLARINDA BULUNDUĞU DÜŞÜNÜYOR

Araştırmada katılımcılara hangi sıklıkla meyve ve sebze tükettikleri sorulduğunda kişilerin yüzde 54’ü bu soruya her gün yanıtını verirken, yüzde 23’ü de haftada 4 ila 5 kez şeklinde yanıtlıyor. Son 3 yılda meyve ve sebze tüketimini artırdığını belirterek yüzde 18’lik bir hisseye sahip olan şahıslar de bu artışın sağlıklı bir hayat dileğinden kaynaklandığını söylüyor. İştirakçilerin %40’ı meyve ve sebze alışverişinde fiyat avantajını ikinci planda tuttuğunu öne sürüyor ve alışverişlerinde en önemli kriterin ‘tazelik’ olduğunu aktarıyor. Pazardan’dan edinilen bilgilerden hareketle bu noktada 10 şahıstan 7’si en taze meyve ve sebzelerin üreticiden yola çıkarak doğrudan tüketiciye ulaştırıldığı yerler olan semt pazarlarından satın alınabileceğini bildirirken, alışverişlerini bu tezgahlardan yapıyor.

KATILIMCILARIN YÜZDE 71’İ MEYVE VE ZERZEVAT ALIŞVERİŞLERİNİ DE ÇEVRİMİÇİ YAPMAK İSTİYOR

Pazardan tüketici alışkanlıklarını incelediği araştırmada, dijitalleşmenin bu davranışlar üstündeki tesirine de mercek tutuyor. Buna nazaran tüketicilerin 3’te ikisi alışverişlerini artık çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleştiriyor. Alışverişlerin çevrimiçi uygulamalara kaymasının nedenlerinin ilk sırasında ise bu uygulamaların zaman tasarrufu yaratması yer alırken, sıralamayı bu uygulama ya da platformların indirim veya kampanyalar oluşturmaları takip ediyor. Açıklanan verilere göre tüketicilerin yüzde 71’i de sırf hazır besin eserleri değil, semt pazarlarındaki meyve ve zerzevat alışverişlerini de artık çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbulescortbayanlari.com
istanbul-escort.co
istanbulbayanescortking.com
adalar-escort.com
arnavutkoy-escort.com
atasehir-escort.net
avcilar-escort.org
bagcilar-escort.com
bahcelievler-escort.com
bakirkoy-escort.org
basaksehir-escort.com
bayrampasa-escort.com
besiktas-escort.net
beykoz-escort.com
beylikduzu-escorts.net
beyoglu-escort.com
buyukcekmece-escort.com
catalca-escort.com
cekmekoy-escort.com
esenler-escort.com
esenyurt-escort.org
eyupsultanescort.com
fatih-escort.net
gaziosmanpasa-escort.com
gungoren-escort.com
kadikoy-escorts.com
kagithane-escort.org
kartal-escort.org
kucukcekmece-escort.org
maltepe-escort.org
pendik-escort.org
sancaktepe-escort.com
sariyer-escort.org
sile-escort.com
silivri-escort.com
sisli-escort.org
sultanbeyli-escort.com
sultangazi-escort.com
tuzla-escort.com
umraniye-escort.org
uskudar-escort.com
zeytinburnu-escort.com
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort